Retur og fortrydelsesret

Fortrydelsesret og returnering

Returnering af varer / Fortrydelsesret
Vi ønsker at vores kunder skal være tilfredse med deres køb hos ParabolShoppen.

Returnering af varer / fortrydelsesret sker ved at benytte vores retur-formular her. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder formularen.

Hvis du af en eller anden grund ikke er tilfreds med den/de bestilte varer, kan du sende dem tilbage til os, senest 14 dage efter modtagelsen og få pengene tilbage. Hvis du returnerer en vare som følge af defekt eller anden reklamation står du selv for omkostningen ved at fremsende varen til ParabolShoppens returadresse, mens ParabolShoppen betaler portoen for at sende den udbedrede eller nye vare tilbage til dig.

Reklamationsvarer, der ikke sendes franko til ParabolShoppen, vil blive afvist. Ligeledes er det nødvendigt at præcisere, at varerne skal sendes direkte til ParabolShoppen og ikke til evt. pakkeshops osv. 


Betingelser for returnering
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid så vidt muligt, at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.


Returneringsfrist
Varer kan returneres op til 14 dage efter modtagelse jævnfør returneringsbetingelserne i punkt 7


Returneringsanvisning
Varen sendes til følgende adresse:

ParabolShoppen

Gerdingvej 42 A

DK-9520 Skørping

E-mail info@parabolshoppen.dk

Opret venligst en RMA sag her (returnering) inden for hurtigere betjening.

Husk at gemme din postkvittering eller track and trace-nummer som dokumentation for, at du har afsendt varen.

Der ydes ingen fortrydelsesret på følgende produkter:
Tjenesteydelser og varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, såsom speciel- fremstillede kabler, eller kabel på special mål. special-fremstillede/tilrettede produkter kendetegnes ved at længden på varen kan bestemmes af køberen i indkøbskurven. Ved fejlbestillinger af speciel-producerede kabler kan visse typer og længder tages retur til 50% af købsprisen, hvis der ønskes andre produkter.


Forsendelsesudgifter ved tilbagelevering
Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, medmindre returneringen skyldes en fejl fra vores side.


Refundering
Betalingskort: Beløbet krediteres det betalingskort, som du anvendte ved købet, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Bank: Beløbet tilbageføres til din bankkonto.


Reklamationsret
Når du handler på parabolshoppen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

ParabolShoppen
Gerdingvej 42 A
DK-9520 Skørping
E-mail info@parabolshoppen.dk

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug vores RMA skema, ved at logge ind på din konto. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen, f.eks. kan vi sende dig en forudbetalt returlabel.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Ligeledes er det nødvendigt at præcisere at varerne skal sendes direkte til ParabolShoppen og ikke til evt. pakkeshops osv. 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at benytte pakkelabel ved returnering af pakker til os! Frimærker er IKKE nok, da pakken ved bortkomst ikke kan spores via PostNord "Track & trace" og værdien refunderes ikke af PostNord.